Folyamatos tesztüzemben a elektromos meghajtású kukásautó Seres felépítménnyel

http://www.pbkik.hu/hu/pecs-baranyai-kereskedelmi-es-iparkamara/cikkek/helyi-vallalkozas-is-reszt-vett-a-pecsett-tesztelt-elektromos-kukasauto-letrehozasaban-94553

December elejéig tesztelik Pécsett azt az elektromos meghajtású kukásautót, amelynek kialakításában helyi vállalkozás is részt vett. A kommunális járműfelépítmény gyártásával foglalkozó Seres Kft. tervezte és készítette el a már meglévő alvázra a hulladékgyűjtő felépítményt, az elektromos motort pedig a Debreceni Egyetem kutatásai alapján alkották meg. A teszteredmények máris kedvező értékeket mutatnak.
– Az elektromos meghajtású kukásautó működtetése amellett, hogy jelentős mértékben csökkenti a lokális széndioxid-szennyezést, hozzájárul a zajártalom mérsékléséhez, nem mellesleg mintegy negyedannyiba kerül az üzemeltetésük a robbanómotoros járművekhez viszonyítva – mondja Vitéz Attila, a járművet megalkotó Electromega Kft. kutatásvezető-helyettese. A Pécs utcáit járó kukásautó különlegessége a meghajtásában áll, a teherautókra kidolgozott e-motor egy olyan technikai újdonság, amelyet Európában is csupán két cég képes gyártani. A Debreceni Egyetem kutatásából létrejött szabadalmat vásárolta meg a vállalkozás, amely a jövőben évi több tucat teherautó gyártásában gondolkodik. Azért hozták Pécsre a tesztelést, mert a domborzati viszonyok, a kisebb és hosszabb távok, az eltérő nagyságú szemetesedények megléte lehetővé teszik az autó teljes körű kipróbálását.
– A szállító hatótávolsága 130-150 kilométer, maximális sebessége 80 km/h, töltési ideje 6 óra, az elektromotor teljesítménye 160 KW. Az elektromos hulladékszállító halk, így kevésbé zavarja a lakosságot, alkalmazása nem jár károsanyag-kibocsátással – foglalja össze Kiss Tibor, a Biokom NKft. ügyvezető igazgatója a szállítójármű főbb paramétereit. Az elektromos jármű a jelenlegi ipari áram csatlakozókat tudja használni, semmilyen plusz beruházásra nincs szükség a feltöltéséhez. Mivel az áramfelvétel jellemzően munkaidő után, éjszaka történik, a művelet pluszforrásokat sem igényel, mert a hálózat képes kezelni ezt.
– Egy Scania alvázra terveztük és alkottuk meg a kukásautó felépítményét, néhány konfigurálást igényelt a művelet, hogy tökéletesen működjön az autó – ezt már a kommunális gépjármű felépítmény gyártással jelentős tapasztalatot és elismertséget szerzett pécsi Seres Kft. ügyvezetője, Seres László mondja. – Törekedtünk arra, hogy megtaláljuk, hol lehet magasabb ötvözetű anyagokat beépíteni azért, hogy minél kisebb legyen a felépítmény önsúlya, de ez nem befolyásolja jelentősen a hatékonyságot, mivel maga a jármű összgördülő tömege határozza meg azt, hogy mennyi hasznos súlyt tud szállítani. Ez a teherautó ugyanannyi hulladék szállítására alkalmas, mint a robbanómotorral működő társai. Biztatóak a pécsi tesztelési eredmények, már gondolkodunk az Electromegával, hogy a mostani autónál kisebb és nagyobb járművet is összeépítünk annak érdekében, hogy a vevők igényeinek megfelelően több nagyságban is rendelkezésre álljon egy 100%-os elektromos hajtású hulladékgyűjtő célgép.

Image00003 Image00009

Pécsi tesztüzemen a Seres HPF hulladékgyűjtő felépítménnyel rendelkező elektromos kukásautó

Pécs városa kapta tesztelésre azt az újonnan fejlesztett kukásautót, mely teljes egészében elektromos meghajtású alvázzal rendelkezik.

Az alapgép elektromos hajtásrendszerét az ELECTROMEGA Kft., a felépítményt pedig a Seres Kft. tervezte és kivitelezte.

http://www.pecsma.hu/pecs-aktual/elektromos-kukaskocsi-cirkal-pecsen/

Seres konténerszállító felépítmények 4-16t teherbírásig

skh11

SERES SKH KONTÉNERSZÁLLÍTÓ CÉLGÉP
Az SKH konténerszállító célgép konténer szállítására, illetve a járművön lévő konténer billentéssel történő ürítésére alkalmas. A hasznos terhelés a hordozó alváz teherbírásától függően 4-16 tonna.

Gépjármű műszaki követelmények (4-7 tonna teherbírásig)
– 4000 kg hasznos emelőképességnél:
10-11 tonna megengedett össztömeg (2 tengelyes parabolikus rugózás)
– 5000 kg hasznos emelőképességnél:
11-12 tonna megengedett össztömeg (2 tengelyes parabolikus rugózás)
– 7000 kg hasznos emelőképességnél:
13,5-15 tonna megengedett össztömeg (2 tengelyes parabolikus rugózás)
A mellékhajtómű szükséges teljesítménye: 40KW
Alváz tengelytávolsága: 3200-3500mm
Felépítmény műszaki jellemzők:
Hidraulika üzemi nyomás: 200 bar
Vezérlés: pneu-hidraulikus (kezelődobozról joystick vezérlés) és mechanikus Emelőkar toldat: 400 vagy 600 mm
Emelőkar hossza: 2020 mmskh2

Gépjármű műszaki követelmények (8-16 tonna teherbírásig)
– 8000 kg hasznos emelőképességnél: 16,5-18 tonna megengedett össztömeg (2 tengelyes parabolikus rugózás)
– 10000 kg hasznos emelőképességnél: 18-19 tonna megengedett össztömeg (2 tengelyes útkímélő rugózás)
– 12000 és 16000 kg hasznos emelőképességnél: 23-26 tonna megengedett össztömeg (3 tengelyes) alvázon
A mellékhajtómű szükséges teljesítménye: 40KW
Alváz tengelytávolsága: 3700-4100mm
Felépítmény műszaki jellemzők:
Hidraulika üzemi nyomás: 200 bar
Vezérlés: pneu-hidraulikus (kezelődobozról joystick vezérlés) és mechanikus
Emelőkar toldat: 1200 mm
Emelőkar hossza: 2700+1200 mm

skh31skh41

Load-Sensing hidraulika rendszerrel szerelt hulladékgyűjtő

LS rontgen

HARD PRESS F18-I 18m3-es LOAD-SENSING hidraulika rendszerű,
S-K250 új tipusú bedobó szerkezettel szerelt
tömörítős rendszerű hulladékgyűjtő
Felépítmény műszaki jellemzői:
– Load-Sensing hidraulika
– váltófüggetlen motorlehajtás
– szivattyú közvetlen a lehajtásra szerelve
– vezérlés elektro-hidraulikus, mikroprocesszoros panelvezérléssel
– tömörítési arány laza háztartási hulladék esetén 1:5
– S-K250 új tipusú „liftes” bedobó szerkezet
– a bedobó szerkezettel üríthető szabványos edényzetek (literben megadva):
2×110 – 2×120 – 2×240 – 2×360 – 1×770 – 1×1100
– tömörítő egység ciklusideje 20-25 másodperc
– bedobó egység ciklusideje 8-15 másodperc
– folyamatos tömörítés
Gépjármű műszaki követelmények:
– tengelytáv: 3900-4200 mm
– gépjármű megengedett össztömeg: 18000-19500 kg

Elektromos meghajtású hulladékgyűjtő Seres HPF felépítménnyel

Környezetbarát, teljesen elektromos hajtásLOGO
HARD PRESS F15-I. hulladékgyűjtő
Elektromos meghajtású alapgépre szerelt HARD PRESS F15-I. hulladékgyűjtő.
A felépítményt elektromos meghajtású hidraulikarendszer működteti.
Az új tipusú S-K250 „liftes” bedobó kialakítása lehetővé teszi az
edényzet azonosító-mérlegelő rendszer felszerelését.
Az alapgép elektromos hajtásrendszerét az ELECTROMEGA Kft. tervezte és kivitelezte.

Gépjármű műszaki jellemzői:
– Hatótávolság: 130 – 150 km a terepviszonyok függvényében
– Maximális sebesség: 80 km/h
– Akkutelep kapacitása: 100 kW
– Töltési idő: 6 h
A töltéshez ipari csatlakozóra van szükség (400V, 32 A) nem igényel egyedi kialakítású töltőt
– Az alapgép klímás és szervokormányos
– Egyszerű hajtáslánc
– Az elektromos rendszer karbantartás mentes
– Élettartama nagyobb, mint a Diesel üzeműeknek
– Üzemelése csendes, káros-anyag kibocsátás mentes

Felépítmény műszaki jellemzői:
– tárolótartály hasznos térfogata 15m3
– vezérlés elektro-hidraulikus, mikroprocesszoros panelvezérléssel
– tömörítési arány laza háztartási hulladék esetén 1:5
– S-K250 új típusú „liftes” bedobó szerkezettel
– a bedobó szerkezettel üríthető szabványos edényzetek (literben megadva):
2×110 – 2×120 – 2×240 – 2×360 – 1×770 – 1×1100
– tömörítő egység ciklusideje 20-25 másodperc, bedobó egység ciklusideje 8-15 másodperc

Újdonság: Seres Hooklift horgos – görgős konténerszállító felépítmény

A HOOKLIFT konténerszállító célgép konténer szállítására,
illetve a járművön lévő konténer billentéssel történő ürítésére alkalmas felépítmény.
A hasznos terhelés a hordozó alváz teherbírásától függően 20 tonna.
(Opcióként: Az alvázfülke mögé felszerelhető daruval alkalmas az önrakódásra!)

A HOOKLIFT S-20 típusú, horgos konténerrakódó és szállító felépítménnyel szerelt alváz a jármű mögött le és felrakó, billentéssel ürítő célgép, amely 20.000 kg hasznos emelőképességgel rendelkezik.
A célnak megfelelően kialakított DIN 30722 szabvány szerinti konténerekkel alkalmazható:􀀂
– kommunális üzemekben: ipari, háztartási, szelektív hulladékok, bontási anyagok, törmelékek, egyéb laza hulladékok, stb.,
– ipari, építőipari üzemekben: szóródó nyersanyagok, iszapos-, üledékes zagyok, vashulladék, homok, kavics, stb.,
– mezőgazdasági üzemekben: szemes termény, műtrágya, stb.,

HOOKLIFT S-20

Gépjármű műszaki követelmények:
􀀂 26 tonna megengedett össztömeg
􀀂 alvázon a mellékhajtómű szükséges teljesítménye: 40 kW
􀀂 alváz tengelytávolsága: A-B 4100-4500 mm
Felépítmény műszaki jellemzők:
􀀂 Emelőképesség: 20 t
􀀂 Szállítható konténer hosszúság: 4500 – 7000 mm
􀀂 Vízszintes konténer mozgatás: 1200 mm
􀀂 Horogmagasság: 1570
􀀂 Billentési szög: 46 0
􀀂 Hidraulikus konténerrögzítés
􀀂 Híd, vagy görgős támasz a tehermentesítéshez
􀀂 Hidraulika üzemi nyomás: 300 bar
Vezérlés:
– elektro-pneu-hidraulikus (kezelődobozról joystick vezérlés) és mechanikus vészműködtetés
– fülkéből és fülke mellől vezérelhető üres konténerek mozgatásánál művelet gyorsítás

Bővebb információ

2015 összefoglaló

Nehéz és mozgalmas, egyben cégünk egyik legeredményesebb éve volt a 2015.-ös év. A KEOP-os pályázatok kiírásának késése miatt a gyártás és az értékesítés 80%-a az év 2. félében realizálódott, melynek következtében a gyártási kapacitásunkat meghaladó ütemet kellett teljesíteni. Ennek ellenére a szerződésekben vállalt határidőket maradéktalanul teljesíteni tudtuk.
A 2015-ös évben gyártott és átadott SERES felépítmények:
  • hulladékgyűjtő: 94 db (14 féle típus) Hulladékgyűjtő felépítmények
  • kétkaros láncos konténerszállító: 45 db (6 féle típus)  P1070251P1060989
  • egyéb: szelektív daru: 7 db P1070224P1070231
  • platók: 8 db DSC_0342 DSCN2480 WP_20150926_11_41_06_Pro
  • téli eszközök: 4 db Atego sószóró 002 DSC_00031
Az M-U-T Hungária Kft.-vel történt szoros együttműködés következtében a részegységbeszállítói tevékenységünk jelentősen kibővült. Az alábbi szerkezeteket gyártottuk és szállítottunk le:
  • komplett bedobó szerkezet: 90 db
  • kommunális felépítmény tárolótartály tartozékokkal: 69 db

2015-ös fejlesztéseink:

  • SK-250 liftes bedobó
  • Külső munkahengeres fogadó
  • Horgos – görgős konténerszállító felépítmény
  • Üvegszállító konténer
  • HPF5-I hulladékgyűjtő felépítmény
  • HPF7-I hulladékgyűjtő felépítmény
  • Cserefelépítmények: – konténeres-plató
                                          -hulladékgyűjtő-plató
  • Mérlegelés: – járműre történő szerelés (TENZI)
                        – SK-200 régi típusú bedobóra történő szerelés (MOBA)
                        – SK-251 új típusú bedobóra szerelés (NAVIG)

 

2015-ős jelentősebb referenciák:

1.) Hulladékgyűjtő felépítmények
      – Kaposvár Város: HPF20-I 6 db
      – Érd és Térsége: HPF20-I 10 db
      – Kaposmente Önkormányzati Társulás: HPF20-I 10 db
      – Jászberény: HPF16-I 6 db
      – Vecsés: HPF16-I 2 db
      – Gyál: HPF22-I 3 db
      – Nyíregyháza kistérség: HPF20-I 18 db
      – Dél-Alföldi: HPF10-I 3 db
      -Budapest: HPF8-I 2 db
2.) Konténerszállító felépítmények
 – Észak-Balaton: SKH8000ATT 6 db
 – Dél-Alföld: SKH 10000ATT 3 db
– Kelet-Nógrád: SKH12000ATT 9 db
 – Dél- Nyugat Balaton : SKH8000ATT 2 db
 – Budapest: SKO 6500ATT 2 db
 – Budapest: SKH 16000ATT 2 db