Mostari Nemzetközi Vásár 2017.

A nyugat-balkáni régió egyik legjelentősebb multiszektorális kiállításán, a Mostari Nemzetközi Vásáron idén cégünk is képviseltette magát, amelyre Bosznia-Hercegovinában, Mostarban került sor, 2017. április 4-8. között.

A kiállítás kiváló lehetőséget nyújtott cégünk, illetve az élelmiszer,- építő,- textilipari, – és egyéb ipari vállalkozások számára a nyugat-balkáni piacon történő bemutatkozásra. A rendezvénynek hagyományosan közel 40.000 látogatója van.

A magyar kiállítók egy közös nemzeti standon mutatkoztak be a Magyar Nemzeti Kereskedőház szakmai támogatása mellett.

Green Economy Üzleti Fórum – Róma

2017. március 8-án a magyar környezeti ipart, annak innovatív technológiáit és megoldásait bemutató üzleti fórumot szervezett a Római Magyar Nagykövetség Külgazdasági Irodája Green Economy címmel a Római Magyar Akadémián, melyen cégünk is részt vett.

A gazdasági fórumot Szijjártó Péter külügyminiszter nyitotta meg, majd őt követően a HIPA elnöke Ésik Róbert elnök tartott előadást „Miért Magyarország?” címmel (Why Hungary) a hazai gazdasági és befektetési környezetről.

Az előadásokat követően az olasz és magyar cégek, illetve szervezetek szakmai konzultációjára került sor. Magyar részről a következők voltak jelen: SERES KFT, Kiss group, THERMOWATT Kft, Noah House Kft, Mento Kft, New Energy Kft. Az említetteken kívül a megbeszéléseken részt vett a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt., illetve a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. képviselője. Olasz részről a környezetiparban tevékenykedő cégeken kívül (Bioprojectgroup Srl, Centro Rottami Srl, MGM Spa, Envision Srl) ügyvédi és mérnöki irodák is egyaránt nagy érdeklődést tanúsítottak a magyar innovációk iránt.

Az üzleti fórumról háromoldalas összefoglaló sajtóközleményt készült, amit több média is átvett.
http://www.agenpress.it/notizie/2017/03/10/convegno-green-economy-business-forum/

Róma; 2017. március 30.

Somogy Polgáraiért díj a Seres Kft.-nek

Somogy Polgáraiért díjjal ismerték el a Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsment szerve: PBKIK) tagjának, a pécsi és a barcsi telephelyű SERES Gépipari és Kereskedelmi Kft. Kollektívájának tevékenységét.

A kitüntető címet Seres László, a cég vezetője vette át a megyei közgyűlés elnökétől a Megyenapon. A kommunális gépjármű felépítmények és hidraulikus berendezések gyártásával 26 éve foglalkozó Seres Kft. nemcsak Barcs egyik legnagyobb foglalkoztatója (mintegy 100 fő alkalmazott), de a barcsi közélet aktív szereplője is. A Somogy Megyei Közgyűlés díjazta a civil szervezetek és a környékbeli sportélet támogatásáért tett erőfeszítéseiket is. „ A cég nem csak a profit termeléséről, hanem a folyamatos fejlődésről is szól, amelyhez a dolgozók, a munkavállalók is sokat tehetnek hozzá.” – tette hozzá Seres László.

Teljes lista:
http://kapos.hu/hirek/kultura/2017-01-06/somogy_megye_unnepe.html

Folyamatos tesztüzemben a elektromos meghajtású kukásautó Seres felépítménnyel

http://www.pbkik.hu/hu/pecs-baranyai-kereskedelmi-es-iparkamara/cikkek/helyi-vallalkozas-is-reszt-vett-a-pecsett-tesztelt-elektromos-kukasauto-letrehozasaban-94553

December elejéig tesztelik Pécsett azt az elektromos meghajtású kukásautót, amelynek kialakításában helyi vállalkozás is részt vett. A kommunális járműfelépítmény gyártásával foglalkozó Seres Kft. tervezte és készítette el a már meglévő alvázra a hulladékgyűjtő felépítményt, az elektromos motort pedig a Debreceni Egyetem kutatásai alapján alkották meg. A teszteredmények máris kedvező értékeket mutatnak.
– Az elektromos meghajtású kukásautó működtetése amellett, hogy jelentős mértékben csökkenti a lokális széndioxid-szennyezést, hozzájárul a zajártalom mérsékléséhez, nem mellesleg mintegy negyedannyiba kerül az üzemeltetésük a robbanómotoros járművekhez viszonyítva – mondja Vitéz Attila, a járművet megalkotó Electromega Kft. kutatásvezető-helyettese. A Pécs utcáit járó kukásautó különlegessége a meghajtásában áll, a teherautókra kidolgozott e-motor egy olyan technikai újdonság, amelyet Európában is csupán két cég képes gyártani. A Debreceni Egyetem kutatásából létrejött szabadalmat vásárolta meg a vállalkozás, amely a jövőben évi több tucat teherautó gyártásában gondolkodik. Azért hozták Pécsre a tesztelést, mert a domborzati viszonyok, a kisebb és hosszabb távok, az eltérő nagyságú szemetesedények megléte lehetővé teszik az autó teljes körű kipróbálását.
– A szállító hatótávolsága 130-150 kilométer, maximális sebessége 80 km/h, töltési ideje 6 óra, az elektromotor teljesítménye 160 KW. Az elektromos hulladékszállító halk, így kevésbé zavarja a lakosságot, alkalmazása nem jár károsanyag-kibocsátással – foglalja össze Kiss Tibor, a Biokom NKft. ügyvezető igazgatója a szállítójármű főbb paramétereit. Az elektromos jármű a jelenlegi ipari áram csatlakozókat tudja használni, semmilyen plusz beruházásra nincs szükség a feltöltéséhez. Mivel az áramfelvétel jellemzően munkaidő után, éjszaka történik, a művelet pluszforrásokat sem igényel, mert a hálózat képes kezelni ezt.
– Egy Scania alvázra terveztük és alkottuk meg a kukásautó felépítményét, néhány konfigurálást igényelt a művelet, hogy tökéletesen működjön az autó – ezt már a kommunális gépjármű felépítmény gyártással jelentős tapasztalatot és elismertséget szerzett pécsi Seres Kft. ügyvezetője, Seres László mondja. – Törekedtünk arra, hogy megtaláljuk, hol lehet magasabb ötvözetű anyagokat beépíteni azért, hogy minél kisebb legyen a felépítmény önsúlya, de ez nem befolyásolja jelentősen a hatékonyságot, mivel maga a jármű összgördülő tömege határozza meg azt, hogy mennyi hasznos súlyt tud szállítani. Ez a teherautó ugyanannyi hulladék szállítására alkalmas, mint a robbanómotorral működő társai. Biztatóak a pécsi tesztelési eredmények, már gondolkodunk az Electromegával, hogy a mostani autónál kisebb és nagyobb járművet is összeépítünk annak érdekében, hogy a vevők igényeinek megfelelően több nagyságban is rendelkezésre álljon egy 100%-os elektromos hajtású hulladékgyűjtő célgép.

Image00003 Image00009

Pécsi tesztüzemen a Seres HPF hulladékgyűjtő felépítménnyel rendelkező elektromos kukásautó

Pécs városa kapta tesztelésre azt az újonnan fejlesztett kukásautót, mely teljes egészében elektromos meghajtású alvázzal rendelkezik.

Az alapgép elektromos hajtásrendszerét az ELECTROMEGA Kft., a felépítményt pedig a Seres Kft. tervezte és kivitelezte.

http://www.pecsma.hu/pecs-aktual/elektromos-kukaskocsi-cirkal-pecsen/

Seres konténerszállító felépítmények 4-16t teherbírásig

skh11

SERES SKH KONTÉNERSZÁLLÍTÓ CÉLGÉP
Az SKH konténerszállító célgép konténer szállítására, illetve a járművön lévő konténer billentéssel történő ürítésére alkalmas. A hasznos terhelés a hordozó alváz teherbírásától függően 4-16 tonna.

Gépjármű műszaki követelmények (4-7 tonna teherbírásig)
– 4000 kg hasznos emelőképességnél:
10-11 tonna megengedett össztömeg (2 tengelyes parabolikus rugózás)
– 5000 kg hasznos emelőképességnél:
11-12 tonna megengedett össztömeg (2 tengelyes parabolikus rugózás)
– 7000 kg hasznos emelőképességnél:
13,5-15 tonna megengedett össztömeg (2 tengelyes parabolikus rugózás)
A mellékhajtómű szükséges teljesítménye: 40KW
Alváz tengelytávolsága: 3200-3500mm
Felépítmény műszaki jellemzők:
Hidraulika üzemi nyomás: 200 bar
Vezérlés: pneu-hidraulikus (kezelődobozról joystick vezérlés) és mechanikus Emelőkar toldat: 400 vagy 600 mm
Emelőkar hossza: 2020 mmskh2

Gépjármű műszaki követelmények (8-16 tonna teherbírásig)
– 8000 kg hasznos emelőképességnél: 16,5-18 tonna megengedett össztömeg (2 tengelyes parabolikus rugózás)
– 10000 kg hasznos emelőképességnél: 18-19 tonna megengedett össztömeg (2 tengelyes útkímélő rugózás)
– 12000 és 16000 kg hasznos emelőképességnél: 23-26 tonna megengedett össztömeg (3 tengelyes) alvázon
A mellékhajtómű szükséges teljesítménye: 40KW
Alváz tengelytávolsága: 3700-4100mm
Felépítmény műszaki jellemzők:
Hidraulika üzemi nyomás: 200 bar
Vezérlés: pneu-hidraulikus (kezelődobozról joystick vezérlés) és mechanikus
Emelőkar toldat: 1200 mm
Emelőkar hossza: 2700+1200 mm

skh31skh41

Load-Sensing hidraulika rendszerrel szerelt hulladékgyűjtő

LS rontgen

HARD PRESS F18-I 18m3-es LOAD-SENSING hidraulika rendszerű,
S-K250 új tipusú bedobó szerkezettel szerelt
tömörítős rendszerű hulladékgyűjtő
Felépítmény műszaki jellemzői:
– Load-Sensing hidraulika
– váltófüggetlen motorlehajtás
– szivattyú közvetlen a lehajtásra szerelve
– vezérlés elektro-hidraulikus, mikroprocesszoros panelvezérléssel
– tömörítési arány laza háztartási hulladék esetén 1:5
– S-K250 új tipusú „liftes” bedobó szerkezet
– a bedobó szerkezettel üríthető szabványos edényzetek (literben megadva):
2×110 – 2×120 – 2×240 – 2×360 – 1×770 – 1×1100
– tömörítő egység ciklusideje 20-25 másodperc
– bedobó egység ciklusideje 8-15 másodperc
– folyamatos tömörítés
Gépjármű műszaki követelmények:
– tengelytáv: 3900-4200 mm
– gépjármű megengedett össztömeg: 18000-19500 kg

Elektromos meghajtású hulladékgyűjtő Seres HPF felépítménnyel

Környezetbarát, teljesen elektromos hajtásLOGO
HARD PRESS F15-I. hulladékgyűjtő
Elektromos meghajtású alapgépre szerelt HARD PRESS F15-I. hulladékgyűjtő.
A felépítményt elektromos meghajtású hidraulikarendszer működteti.
Az új tipusú S-K250 „liftes” bedobó kialakítása lehetővé teszi az
edényzet azonosító-mérlegelő rendszer felszerelését.
Az alapgép elektromos hajtásrendszerét az ELECTROMEGA Kft. tervezte és kivitelezte.

Gépjármű műszaki jellemzői:
– Hatótávolság: 130 – 150 km a terepviszonyok függvényében
– Maximális sebesség: 80 km/h
– Akkutelep kapacitása: 100 kW
– Töltési idő: 6 h
A töltéshez ipari csatlakozóra van szükség (400V, 32 A) nem igényel egyedi kialakítású töltőt
– Az alapgép klímás és szervokormányos
– Egyszerű hajtáslánc
– Az elektromos rendszer karbantartás mentes
– Élettartama nagyobb, mint a Diesel üzeműeknek
– Üzemelése csendes, káros-anyag kibocsátás mentes

Felépítmény műszaki jellemzői:
– tárolótartály hasznos térfogata 15m3
– vezérlés elektro-hidraulikus, mikroprocesszoros panelvezérléssel
– tömörítési arány laza háztartási hulladék esetén 1:5
– S-K250 új típusú „liftes” bedobó szerkezettel
– a bedobó szerkezettel üríthető szabványos edényzetek (literben megadva):
2×110 – 2×120 – 2×240 – 2×360 – 1×770 – 1×1100
– tömörítő egység ciklusideje 20-25 másodperc, bedobó egység ciklusideje 8-15 másodperc